Je krijgt theorie- en praktijkvakken op het gebied van werken, wonen, vrijetijdsbesteding en burgerschap.

In de Persoonlijke Oriëntatiefase (PO), Stagevoorbereidende fase (SV) en de Beroepsoriënterende fase (BO) krijg je vooral lessen in zelfstandigheid, algemene ontwikkeling, praktische vaardigheden en competenties.
In de Uitstroomfase heb je één van de acht richtingen gekozen waarin je wilt uitstromen.

De theorievakken in alle fasen zijn:

• Algemeen Vormend Onderwijs (AVO)
  • Burgerschap

Per fase worden verschillende theorievakken aangeboden zoals Omgangskunde, Engels en Stagevoorbereiding. Wanneer je welk vak krijgt staat in de jaargids.

In het eerste schooljaar volg je alle praktijkvakken. Zo kom je erachter welke praktijkvakken je het leukste vindt. Vanaf het tweede schooljaar kun je kiezen welke praktijkvakken je wil gaan doen.

Daarnaast krijg je ook de vakken: