Schoolboeken en andere lesmaterialen

Lesmaterialen worden door de school besteld en blijven op school. Ouder(s)/verzorger(s) hoeven daar niet voor te betalen.

De leerling moet elke dag het volgende bij zich hebben:

• Een etui met 2 pennen, potlood, gum, puntenslijper, kleurpotloden of viltstiften, liniaal, schaar, lijmstift.
  • Een eenvoudige rekenmachine.
  • Een schooltas of rugzak.
  • Een set ‘headphones’.

Deze materialen moeten wel zelf worden aangeschaft.

Voor een aantal vakken geldt kledingvoorschriften. Deze kleding moeten ouder(s)/verzorger(s) zelf kopen:

• Voor gym: t-shirt, korte broek, gymschoenen voor in de gymzaal (die geen strepen maken), sporthoofddoek indien gewenst en een handdoek.
  • Voor praktijkvakken: dichte schoenen en een lange broek.

Ook bij enkele opleidingen in de uitstroomfase is speciale werkkleding verplicht. Die wordt door school besteld. Ouder(s)/verzorger(s) krijgen hiervoor een rekening. De kleding wordt eigendom van de leerling.

Vrijwillige ouderbijdrage
De school heeft de vrijwillige ouderbijdrage afgeschaft.
Extra activiteiten zoals schoolreisjes, kerstbrunch en klassenuitjes worden door de school zelf betaald.

Kamp/werkweek
In de persoonlijke oriëntatiefase gaan leerlingen in oktober op introductiekamp. Dit kamp kost € 75,-.

In de beroepsoriënterende fase gaan leerlingen in mei op kamp. We verwachten dat de kosten € 125,- euro zullen zijn.

Als ouders/verzorgers de kosten verbonden aan activiteiten niet kunnen of willen betalen zal de school deze kosten voor z’n rekening nemen. Ouders/verzorgers die niet kunnen maar wel willen betalen kunnen contact opnemen met mevrouw Kadry van de administratie (ckadry@gsf.nl). Zij kan informatie geven over mogelijke financiële steun van Stichting Leergeld.

Schoolfotograaf
In oktober komt een fotograaf van Schoolfoto groepsfoto’s maken en portretfoto’s van alle leerlingen en docenten. Een set foto’s kost € 14,50. Het is niet verplicht de foto’s te kopen. De aflevering en betaling worden door Schoolfoto geregeld.

Kluisjes
Iedereen mag gratis een kluisje gebruiken. Verlies van een kluissleutel moet worden gemeld bij de conciërge. Een nieuwe kluissleutel kost € 10,-. De inhoud van kluisjes wordt regelmatig door ons gecontroleerd.