VIJF is een nieuwe vorm van interne stage waar we in schooljaar 2023-2024 mee zijn gestart. Leerlingen uit de PO/SV en SV/BO fase werken elke dinsdag op een afdeling naar keuze bij ons op school. Daar leren ze competenties die nodig zijn om straks succesvol extern stage te lopen.

Afdelingen
VIJF heeft in totaal 12 verschillende afdelingen waar de leerlingen uit kunnen kiezen en zij een half jaar werken. Na een half jaar kunnen ze kiezen voor een andere afdeling òf dezelfde afdeling. Je gaat met elkaar aan het werk alsof het een echt bedrijf is. Alle afdelingen maken producten om te verkopen in Winkel 5 of verlenen diensten. Daarnaast worden kringloopspullen verzameld, schoongemaakt en opgeknapt om later te verkopen in Winkel 5.

Competenties
Bij VIJF willen we leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op hun eerste stage. Dit doen we door leerlingen competenties aan te leren die nodig zijn om een goede werknemer te worden. Drie weken lang werken de leerlingen op alle afdelingen aan dezelfde competentie met subdoelen. In totaal zijn er elf competenties:

1. Veiligheid
  2. Doorzettingsvermogen
  3. Samenwerken
  4. Afspraken nakomen
  5. Kwaliteit / nauwkeurigheid
  6. Communicatie
  7. Zelfstandigheid
  8. Gevoel voor arbeidsverhoudingen
  9. Leervermogen / reflectievermogen
  10. Stressbestendigheid / flexibiliteit
  11. Productie / werktempo

Werktijden
Een dag bij VIJF heeft werktijden die anders zijn dan de schooltijden. Een werkdag bij VIJF is van 9.15 uur tot 14.15 uur.

Contact
Heb je een vraag, een bestelling of wil je spullen brengen? Stuur dan een mail naar gps-winkel5@gsf.nl.

Bestelformulier
Je kunt ook het bestelformulier invullen. Deze kun je mailen naar gps-winkel5@gsf.nl of langsbrengen in Winkel 5.