Als je het Laapersveld in Hilversum op komt rijden staat er een grote hoogwerker aan de rand van de weg. Oud-leerling Robin Schut is daar aan het werk met bomen snoeien. Zeker boven in de hoogwerker is dat moeilijk en secuur werk om te doen. En dan heeft hij ook nog te maken met de stevige wind die vandaag waait.

Tijdens zijn laatste jaren hier op school bij Uitstroom Groen heeft Robin heel veel verschillende cursussen en trainingen gedaan. Veel daarvan worden standaard aangeboden zoals het gebruik van een motorkettingzaag, van een bosmaaier met draadkop en slagmes en veilig werken langs de weg.
Er worden ook cursussen op maat aangeboden waar op een stage of door de leerling zelf om is gevraagd. Zo heeft Robin op zijn eigen verzoek de training boom klimmen voor snoeiwerkzaamheden gedaan en veilig werken met de Telescoop hoogwerker, Knikarm hoogwerker en de Schaar hoogwerker.

Robin heeft na zijn stage en het behalen van zijn diploma in juli 2022 een arbeidscontract aangeboden gekregen bij zijn stagebedrijf. Mede dankzij het behalen van die vele cursussen en trainingen is deze baan mogelijk voor Robin. En hij gaat elke dag met plezier naar zijn werk!

Directeur Lars Bremekamp was zo stoer om bij Robin in de hoogwerker helemaal mee naar boven te gaan. Bekijk hier het filmpje.