De afkorting VTB staat voor VrijeTijdsBesteding, een les die bij leerlingen uit de PO-fase en SV-fase elke week in hun rooster staat. In de lessen VTB maken de leerlingen kennis met verschillende dingen die je kunt doen in je vrije tijd. De leerlingen kiezen zelf van tevoren wat ze vier keer willen doen. Na die vier weken kiezen ze weer wat anders.

Elke week zetten we een VTB-les in het nieuws. Deze week is dat trampoline springen!

Trampoline springen is niet alleen leuk, maar ook nog eens heel gezond! De druk op knieën, enkels en andere gewrichten is een stuk minder dan bij bijvoorbeeld hardlopen. Het verstrekt je wervelkolom en verbetert je motoriek en uithoudingsvermogen.

Flight Deck 53 Freerunning & Trampolinepark is de locatie waar de leerlingen trampoline springen. Daar gaan ze op de fiets naartoe. Elke les krijgen de leerlingen vooraf de regels uitgelegd door een medewerker. Daarna mogen ze lekker vrij hun gang gaan op de trampolines.
Bij trampoline springen speel je met de zwaartekracht. Hoe hoger je springt, hoe langer je in de lucht zweeft en hoe meer salto’s je bijvoorbeeld kunt maken. De ene leerlingen durft nog hoger te springen dan de andere. Het ziet er spectaculair uit!
Aan het einde trekken de leerlingen een beetje moe en met rode wangen hun schoenen weer aan en gaan enthousiast naar huis.