Elk jaar nodigen wij leerlingen van groep 8 van regionaal Speciaal Basis Onderwijs uit om letterlijk bij ons een kijkje in de keuken te nemen. Groepjes van maximaal 10 leerlingen worden volgens een rooster door twee leerlingen van de Gooise Praktijkschool naar drie verschillende praktijkvakken begeleid. Op maandagochtend 27, woensdagochtend 29 en donderdagochtend 30 november waren totaal bijna 100 leerlingen op bezoek.
En wat hebben ze zoal gedaan? Cadeautjes inpakken, houtblokken hakken, pannenkoeken bakken en opeten of meenemen, mitella’s omdoen, gym, 3D-kaarten maken, rendierpompoenen maken en een rondleiding door de school. Na afloop stond er voor elke leerling drinken en een koek klaar. De leerlingen en ook de begeleiders waren super enthousiast en gingen blij de school weer uit.