Project Comeback zet de grootste Nederlandse topsporters in op scholen om jongeren te helpen
met mentale problemen, mede ontstaan door Corona. Wat sporters verenigt is de wil vinden om
door te gaan, voorbij aan (mentale) tegenslagen. Die getoonde wil gaan wij met topsporters inzetten
om jongeren te inspireren, motiveren en ook zelf te laten praten over tegenslagen in hun eigen leven.
Helden van vandaag, maken helden van morgen.

De ambitie van project Comeback is dat in elke gemeente in Nederland er de mogelijkheid is voor jongeren om een zetje in de rug te krijgen op het gebied van mentale welzijn/ weerbaarheid.

Op donderdag 8 december introduceerde host van Project Comeback Ouassima Tajmout Olympisch, Wereld en Europees kampioen 10km open water zwemmen Ferry Weertman aan alle eerstejaars leerlingen. Zij gingen samen in gesprek over zijn topsport carrière, zijn leven, tegenslagen, en zijn Comeback. De leerlingen mochten vragen stellen en met ze op de foto.

Op vrijdag 9 december kwam host van Project Comeback Ouassima Tajmout met Roy Meyer in een derdejaars klas. Roy Meyer beoefent Judo op topniveau en vertegenwoordigt Nederland als zwaargewicht judoka op de grootste judo toernooien, EK’s, WK’s en de Olympische Spelen. Ook hier gingen zij samen in gesprek over zijn topsport carrière, zijn leven, tegenslagen, en zijn Comeback. De leerlingen mochten vragen stellen en met ze op de foto.