Op vrijdagmiddag 28 oktober opende de Gooise Praktijkschool in Hilversum haar vernieuwde afdeling Techniek. Vlak voor de zomervakantie is begonnen met de verbouwing en sindsdien zijn de afdelingen Metaal, Motorvoertuigen en Hout geheel vernieuwd. Door de verbouwing zijn de nieuwste technieken beschikbaar en kan het onderwijs nog beter vormgegeven worden waardoor de kansen op de arbeidsmarkt voor onze leerlingen aanzienlijk worden vergroot.
Een aantal jaren geleden is de afdeling Fietstechniek al vernieuwd.

“Goed opgeleide vaktechnici zijn de motor van de samenleving!”

De verbouwing is mede mogelijk gemaakt door subsidies van Sterk Techniekonderwijs Het Gooi. Projectleider van Sterk Techniekonderwijs Het Gooi Raymond Kok: Met deze vernieuwde afdeling Techniek komen techniektalenten op de Gooise Praktijkschool nog beter tot ontplooiing én sluit het onderwijs naadloos aan op de behoeftes van de arbeidsmarkt.”

Het project Sterk Techniekonderwijs Het Gooi is een samenwerking tussen verschillende onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven binnen de regio.

Journalist Stefan van Hees van de Gooi en Eembode was aanwezig bij de opening en heeft daar dit artikel over geschreven.