Eén van de acht speerpunten van de Sectorraad Praktijkonderwijs is: naamsbekendheid. (Bron: website Sectorraad Praktijkonderwijs.)

• De Sectorraad zet zich in voor het vergroten van de naamsbekendheid van het praktijkonderwijs bij po-leerkrachten, leerlingen, ouders en de maatschappij.
  • De Sectorraad zet zich in voor imagoverbetering van het praktijkonderwijs. Leerlingen en hun ouders dienen praktijkonderwijs te zien als een goede schoolkeuze, die volop mogelijkheden biedt voor een kansrijke toekomst.

De Sectorraad Praktijkonderwijs heeft voor de campagne Daarom Praktijkonderwijs! twee voorlichtingsfilmpjes gemaakt. (Bron: website Sectorraad Praktijkonderwijs.)

1. Wil je weten wat praktijkonderwijs is? Als professional in het basisonderwijs is het belangrijk dat je de kracht van het praktijkonderwijs kent.
    Speciaal voor leerkrachten, intern begeleiders en andere onderwijsprofessionals hebben we deze video gemaakt om nader kennis te maken met het praktijkonderwijs.
  2. Wil je weten hoe het geven van een advies voor praktijkonderwijs in zijn werk gaat? Dit werkt namelijk net anders.
    In deze video geven we meer informatie over het schooladvies, het wel of juist níet maken van de doorstroomtoets en de aanmelding.

Hieronder kun je ze allebei bekijken.

Naast de campagne: Daarom Praktijkonderwijs en het congres van de Sectorraad Praktijkonderwijs op 10 juni 2024 zijn zij ook bezig met een podcast over het praktijkonderwijs: de Procast! Lees hier meer over op de website van Sectorraad Praktijkonderwijs.