Onze school heeft regelmatig studenten op bezoek. Zo kwamen op woensdag 8 november elf internationale studenten van Hogeschool Utrecht en de Erasmus Universiteit een dag meelopen. Deze studenten komen uit verschillende landen en volgen een half jaar onderwijs in Nederland om opgeleid te worden tot docent. Het doel van het bezoek was om kennis te maken met het Nederlands onderwijssysteem.

Op woensdag 15 november kwam een groep van dertig studenten van Hogeschool Utrecht op “BO-tour”. Een tour waarbij studenten kennismaken met verschillende vormen van beroepsonderwijs.

Als studenten op bezoek komen, zetten we zo veel mogelijk onze leerlingen in. Voor het ontvangst van de studenten, rondleidingen (zelfs in het Engels!), in gesprek, lesbezoeken, verzorging van koffie, thee, zelfgemaakte koekjes en zelfgemaakte lunch aan een mooi gedekte tafel.

De studenten geven vaak na afloop terug dat ze erg geïnspireerd zijn over hoe we als school alles hebben vormgegeven vanuit Big Picture Learning. Hierbij komen de veilige sfeer, de relatie met de leerlingen en ook de mogelijkheden die wij de leerlingen bieden zichtbaar naar voren.

Naast dat studenten een dagje komen kijken, zijn er ook studenten die bij ons op school stage lopen. Dat zijn niet alleen studenten van lerarenopleidingen, maar ook bijvoorbeeld pabo en omgangskunde. Heb jij interesse in een stage bij ons op school? Neem dan een kijkje op onze website, vul daar het sollicitatieformulier in of neem contact op met onze schoolopleiders Casper Weismuller en Lisa Gerritse.