Alle leerlingen uit de PO- en de PO/SV-fase zijn maandag 3 april naar een concert van het Symfonisch jeugdorkest uit Antwerpen geweest. Een concert met klassieke muziek ondersteund met bewegende beelden zoals van The Phantom of the Opera en The Sound of Music.

Ter voorbereiding op dit concert hebben de leerlingen een gastles van een muziekdocent gehad. Welke instrumenten zitten er allemaal in een symfonieorkest? Wat doet een dirigent? Wanneer mag je klappen en wanneer moet je stil zijn? Waar wordt klassieke muziek voor gebruikt? En ze mochten zelf samen muziek maken en dirigeren.

De leerlingen waren erg onder de indruk van het concert. Het is een hele ervaring om het geluid en het volume te beleven in het Muziekcentrum van de Omroep alsof je er echt 'in' zit. "Je wordt er heel rustig van." zeiden diverse leerlingen na afloop.

Dit project is een initiatief van meneer Miedema om muziek de school in te krijgen en leerlingen in contact te brengen met muziek.