Voor de cursus Veilig werken met de vorkheftruck gingen vijf leerlingen samen met meneer Everhardus drie dagen naar instructeur Guus bij HER opleidingen in Amersfoort.

Theorie en praktijk wisselde deze drie dagen elkaar af waarbij de nadruk lag op veilig werken, beheersing van de machines, het wegzetten van verschillende ladingen op hoogte in een stelling, rijden met gevaarlijke stoffen, enz..

Na drie dagen hard werken deden de leerlingen eerst theorie examen en daarna praktijkexamen waarbij de focus lag op zelfstandig een aantal opdrachten uitvoeren liefst binnen een bepaalde tijd.

Aan het eind van de laatste dag kwam het verlossende woord van Instructeur Guus, dat ze allemaal geslaagd waren. Zij mogen zich vanaf nu vorkheftruck chauffeur noemen en hebben hun Arbo pas gehaald voor de Vorkheftruck, Elektrische pallet truck en de Stapelaar. Van harte gefeliciteerd!