Deze week staat de Gooise Praktijkschool in het thema van de liefde #WeekvandeLiefde, een initiatief van Gezonde School en GGD Gooi en Vechtstreek. In de lessen wordt extra aandacht besteed aan het thema liefde, in welke vorm dan ook: Vriendschap, familie, relaties….. We vinden het belangrijk aandacht aan dit thema te besteden omdat we allemaal wel eens wat liever voor een ander mogen zijn en elkaar extra veel complimentjes mogen geven.

Om een paar dingen op te noemen die we zoal gaan doen:

• Alle advisories hebben een cadeau gekregen voor de hele klas.
  • Een door leerlingen zelfgemaakt spandoek hangt in de centrale hal.
  • Voor leerlingen uit de fasen PO/SV, SV/BO en U wordt de theatervoorstelling Benzies & Batchies (over relaties en seksualiteit) gegeven door Stichting KiKiD.
  • Alle leerlingen ontvangen een roos met een persoonlijk compliment van advisor of mentor. Met dank aan Nico Hoveling uit Nederhorst ten Berg van de zaterdagmarkt in Hilversum voor de rozen.
  • Onze jaarlijkse Valentijnsactie.

Er is natuurlijk ook veel ruimte voor spontane, liefdevolle acties en complimenten.