> Wil je medewerker bij een manege worden?
> Kies jij voor een toekomst als stukadoor?
> Of droom je van een ander beroep waarvoor binnen school geen kant-en-klare opleiding is?
> Ben je daarnaast in staat wat extra zelfstandigheid te tonen?
> Dan is de uitstroomrichting ‘Maatwerk’ misschien iets voor jou.

Hoe ziet deze uitstroomrichting eruit?

In deze uitstroomrichting bespreek je met je advisor wat jij wilt en kunt. Samen stel je een programma vast om je uitstroomdoel te bereiken. Soms kun je worden opgeleid middels de Boris-systematiek. Daarmee behaal je landelijk erkende beroepskwalificaties.
Soms bestaat er in jouw richting een Pro-ROC-traject. Dan volg je zowel onderwijs op de Gooise Praktijkschool als in het mbo. Een van de mogelijkheden is een Pro-ROC-traject via het Luchtvaartcollege in Hoofddorp.

In alle gevallen loop je 4 dagen in de week stage in de door jou gekozen richting. Daarnaast krijg je nog 1 tot 2 halve dagen per week theorie, waarvan minstens 1 halve dag op school.

Wat leer je tijdens deze uitstroomrichting op school?

Je werkt aan je eigen programma, dat in overleg met je advisor is samengesteld. Denk aan vakken als Nederlands, rekenen/wiskunde, Engels (keuze), loopbaan en
burgerschap en eventueel theorie van de door jou gekozen richting. Ook kun je met specifieke cursussen werken aan competenties die je nodig hebt in de branche van jouw keuze.

Wat leer je op je stage?

• Je ontwikkelt de competenties die nodig zijn in de branche van jouw keuze.
• Je ontwikkelt een passende werkhouding voor deze branche.

Wat wordt er van je verwacht?

• Je vindt het fijn om veel stage te lopen en daarnaast met theorie bezig te zijn.
• Je vindt het fijn om tijdens je stage vakgerichte vaardigheden te ontwikkelen.
• Je wilt je vooral richten op een baan, eventueel in combinatie met een opleiding.
• Je werkt gemotiveerd en zelfstandig aan je eigen ontwikkeling.
• Je wilt voor jezelf het hoogst haalbare bereiken.

Hoe wordt deze uitstroomrichting afgerond?

Als je specifieke cursussen hebt gevolgd, ontvang je daarvoor een diploma of certificaat.
We zoeken samen naar een werkplek of vervolgopleiding die bij jou past.

Wat kun je na deze uitstroomrichting?

• Je kunt uitstromen naar werk, beschut werk of dagbesteding.
• Je kunt verder leren in het mbo.