In samenwerking met Dok030 heeft de school de opleiding pizzabakken aangeboden. Het afgelopen half jaar kregen zes leerlingen elke woensdagmiddag twee uur les. Dat waren praktijklessen, maar ook theorielessen.
Op woensdag 5 oktober was de finale: het examen! Elk examen is spannend, maar gelukkig werden de leerlingen eerst op hun gemak gesteld door de examinatoren Salvatore en Mick. De opdrachten waren: deeg zetten, één pizza margherita, één pizza vegetarisch en één pizza zelf verzonnen. Ze zijn hard aan de slag gegaan en om 18.00 uur kwamen de genodigden om van de pizza’s te genieten.
De leerlingen hadden het zo goed gedaan dat ze alle zes in één keer geslaagd zijn! Uit handen van de examinatoren kreeg elke leerling een eigen certificaat pizzaiolo uitgereikt. De trotse docent stond te glunderen tijdens de uitreiking.