Deze week is het een spannende week voor leerlingen uit de PO t/m BO fase: het is presentatieweek.
Het schooljaar bestaat bij ons op school uit drie perioden. Aan het begin van elke periode maakt iedere leerling een Individueel Ontwikkelingsplan (IOP) dat aansluit bij de eigen passies, interesses, capaciteiten en behoeften. Elk IOP wordt aan het einde van de periode afgesloten met een presentatie en een voortgangsgesprek.

De presentatie, de afspraak en de uitnodigingen zijn door de leerlingen zelf gemaakt en gegeven aan wie zij willen zoals ouder(s)/verzorger(s), leerlingen en docenten. Vorige week hebben alle leerlingen in de klas hun eigen presentatie geoefend en feedback gegeven op presentaties van klasgenoten. Volgende week is de reflectieweek. De presentaties worden gefilmd en elke leerling kijkt zijn/haar eigen presentatie terug om te reflecteren. Voor het schrijven van het reflectieverslag maken de leerlingen gebruik van de eigen videoreflectie, de feedback van de gasten en de advisor. Alle gasten krijgen een door de leerlingen zelf gemaakt bedankkaartje.