Maandag 6 maart hebben de leerlingen van Facilitaire Dienstverlening hun praktijkexamen basisopleiding schoonmaken gedaan. Zij hebben afgelopen maanden geleerd hoe zij volgens het principe van de microvezel schoonmaak, ruimtes moeten schoonmaken. Wij kiezen als GPS voor deze methode omdat deze vele voordelen heeft. Het is een zeer duurzame manier van schoonmaken: Je hebt geen schoonmaakmiddelen nodig. Het is de meest ergonomische manier van schoonmaken want er wordt goed gelet op houding, je hoeft niet te slepen met zware emmers sop en je hoeft minder druk uit te oefenen om alles hygiënisch schoon te krijgen.
Allemaal erg belangrijk natuurlijk omdat onze leerlingen stage lopen in de kinderopvang of ouderenzorg. Hier is kennis en vaardigheden gericht op een hygiënisch schone werkomgeving letterlijk van levensbelang. De examinator van SVS heeft onze leerlingen geëxamineerd en het is fantastisch dat alle leerlingen in een keer geslaagd zijn!