Voor de tweede keer dit schooljaar ging meneer Everhardus met vijf leerlingen naar de cursus Veilig werken met de vorkheftruck. Dit wordt gedaan bij HER opleidingen in Amersfoort.

Theorie en praktijk wisselde elkaar af tijdens drie dagen cursus waarbij de nadruk lag op veilig werken, beheersing van de machines, het wegzetten van verschillende ladingen op hoogte in een stelling, rijden met gevaarlijke stoffen, enz..

Na drie dagen hard werken deden de leerlingen eerst theorie examen en daarna praktijkexamen waarbij de focus lag op zelfstandig een aantal opdrachten uitvoeren liefst binnen een bepaalde tijd.

Gelukkig kregen ze ook meteen die middag de uitslag: geslaagd! Twee leerlingen hebben hun Arbo pas gehaald voor de Elektrische pallet truck en de Stapelaar. Drie leerlingen hebben hun Arbo pas gehaald voor de Vorkheftruck, Elektrische pallet truck en de Stapelaar. Van harte gefeliciteerd!

Een (succesvolle) manier van meneer Everhardus om te zorgen dat leerlingen eerst achterom kijken voordat ze naar achteren gaan rijden met de vorkheftruck.