Maandag 17 april 2023 was een spannende dag voor de acht leerlingen die de cursus NIL MAG-lasser niveau 1 doen. Er kwam een examinator van het Nederlands Instituut voor Lastechniek (NIL) op school om het theorie-examen af te nemen en het gemaakte praktijkwerkstuk te beoordelen.

Over ongeveer twee weken krijgen de leerlingen te horen of zij het erkend diploma niveau 1 MAG-lassen van het Nederlands Instituut voor Lastechniek (NIL) hebben behaald. Nog even geduld....

De cursus wordt op school gegeven en bestaat in totaal uit 16 dagen (1 dag per week) van 4 lesuren waarin de theoretische basis en praktische vaardigheden van lastechnieken worden behandeld. Ongeveer 80% bestaat uit praktijk en ongeveer 20% uit theorie.