Onze buren zijn leerlingen en het team van de Annie M.G. Schmidtschool en zij hadden een wens. Zij wilden graag een zwerfboekenboom waar leerlingen boeken uit kunnen kiezen om (thuis) te lezen om daarna de boeken verder te laten zwerven naar andere leerlingen. Dé perfecte ruilplek voor gelezen kinderboeken. Zo stimuleert de school het vrijetijdslezen.

Een hele mooie wens en aan onze docent Hout werd gevraagd of hij de kast wilde maken samen met zijn leerlingen. En natuurlijk zei onze docent Hout "ja". Samen met de examenleerlingen is deze mooie zwerfboekenboom gemaakt waarbij allemaal verschillende technieken zijn gebruikt. Meten, zagen, frezen, verstekzagen voor perfecte hoekverbindingen, schuren en afwerken. Het eindresultaat is vandaag afgeleverd bij de buren en zij zijn er heel erg blij mee. Als dank kregen wij een overheerlijke slagroomtaart.