Dat is het diploma dat maar liefst 14 van onze leerlingen behaald hebben. Van harte gefeliciteerd!
VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers. Met dit diploma leg je de basis om iedere dag weer veilig en gezond te werken. Het halen van een VCA diploma is bij wet niet verplicht, maar wordt tegenwoordig bijna altijd geëist door opdrachtgevers. Zo ook van onze leerlingen die stage lopen.

De cursus organiseren we in samenwerking met de heer R. van der Wal van ALO Nederland speciaal voor onze leerlingen op school. Van maandag tot en met woensdag krijgen ze theorie en praktijk. Op donderdag wordt het schriftelijk examen afgenomen door vertegenwoordigers van een officieel examenbureau. De uitslag volgt meteen die middag. Voor degene die gezakt zijn krijgen meteen op vrijdag al een herkansing.
Er is zoveel animo voor deze cursus dat er al acht leerlingen op de wachtlijst staan voor de eerstvolgende cursus die in het voorjaar wordt georganiseerd.